Kök hücre Uygulaması
Veteriner Hekimlikte kök hücre uygulaması.

Beşeri hekimlikte olduğu gibi Veteriner Hekimlik alanında da giderek artan oranda birçok hastalık için kök hücre uygulamaları alternatif bir tedavi metodu olarak yerini almaktadır.

Kedi ve köpeklerde kök hücre uyguladığımız hastalıklar.

• Astım,
  • Gingivostomatit,
  • Omurilik yaralanmaları,
  • Osteoartritis,
  • Myastenia Gravis,
  • Kalp Hastalıkları,
  • Toksoplazma,
  • Enfeksiyonlar,
  • Kronik Karaciğer ve Böbrek Hastalıkları,
  • İnflamatuar Bağırsak Hastalığı
  • FİP gibi nörolojik hastalıklarda alternatif tedavi sağlamaktadır.

Kök hücreler nörolojik hastalıklarda trofik iyileşmeyi sağlamakta, endojen nöronlar, astrositler ve damarları uyarak büyüme faktörlerinin salgılanmasına ve antienflamatuar etkileri ile de çok yönlü iyileşme sağlamaktadırlar. Kök hücrelerin nöroinflamatuvar hastalıklarda myelin hasarını düzelterek remyelinizasyonu sağladıkları gösterilmiştir. Dolayısı ile literatürde kök hücler, güçlü antiinflamatuvar etkileri yanı sıra remyelinizasyon üzerindeki direkt tamir edici etkileri nedeni ile demyelinizasyon gösteren hastalıklarda tavsiye edilmektedir. Bu nedenle gelecekte çok daha yaygın olarak nörolojik hastalıklarda kök hücreler veteriner hekimlikte kullanılacaktır.

Önemli olan hangi kök hücresini hangi hastalıklarda ve ne şekilde kullanılacağının bilinmesi ve tedavi protokollerinin oluşturulmasıdır.